Din nou, cauze obiective (WiFi aglomerat şi stick de internet VMB de la Vodafone România care a dat chix lamentabil, dar asta e altă poveste) m-au împiedicat să fac live text de la Webstock.
Totuşi am fost silitor şi mi-am luat notiţe, iată deci rezumatul unei zile memorabile.

9:00-11:00 – The Game Changers (Partea 1)
Moderatori: CRISTIAN MANAFU – Managing partner, Evensys, CRISTIAN CHINA-BIRTA – blogger

ANDREI ROŞU – sportiv AndreiRosu.org
Fără note, scuze.

ANDREA ROSSINI – Director, Consumer business unit, Vodafone România
Conform vorbitorului, cele mai rapide rețele de internet din lume se află în Singapore, Hong Kong şi... Ploieşti! Şerban Păun ar avea altceva de zis!

La un an de la lansarea Supernet 4G, Vodafone România este reteaua 4G numărul 1 în Europa şi pe locul 2 în lume.
Campania „Un weekend gratuit de internet pentru fiecare client din România”, a adus un trafic mărit cu  224% faţă de weekendul similar din 2014 şi 40% faţă de traficul record din weekend-uri.
Digitalizarea universală permite oamenilor sa facă ceva diferit.
În prezentare, făcut o paralelă între Biblioteca din Alexandria, o bibliotecă din Paris, adevărată catedrală a cuvântului scrs şi proiectul de bibliotecă virtuală a Vodafone.
Au mai fost prezentate: aplicaţia de mobil TranshumApp pentru digital nomads, aplicaţia şi proiectul de Salvare 112, maratonul Mobile for good cu campanie de donaţii pe Just giving, #haiSimona.
Mesajul său general a fost că în online fiecare conteaza, are impact cu un conţinut valoros. Vodafone crede în puterea internetului. În cele din urmă poţi determinarea schimbarea, fiecare poate contribui la ceva.

DRAGOS LUMPAN – fotograf
A iniţiat şi desfăşurat proiectul Ultima transhumanţă, este digital nomad şi fotograf profesionist.

ERWIN ALBU – antreprenor
Fără note (eram la networking şi activări), scuze.

11:30-13:30 – The Game Changers (Part 2)
Moderatori: CRISTIAN MANAFU – Managing partner, Evensys, CRISTIAN CHINA-BIRTA – blogger

MICHELE GRASSI – General manager, Enel Energie şi Enel Energie Muntenia
Compania are 2,7 milioane de clienti, deci o cantitate mare de date de procesat. Întrebarea este cum foloseşti informaţiile.
Adevărul este că îţi aduci aminte de energie atunci când este vreo avarie.
În timp prioritatea s-a schimbat de la furnizarea de energie la furnizarea de servicii clientilor.
Vom folosi in curind contoare inteligente: transmitere de date bidirecţional între client şi furnizor, în timp real.
Conceptul de oraş inteligentînglobează: tehnologia, energia, cetăţenii, guvernul, sistemul de sănătate, clădiri, mobilitate (autovehicule) şi infrastructura, toate inteligente, conectate digital.
S-a plecat de la ideea de protocoale deschise – sharing şi s-a ajuns la crearea aplicaţiei de mobil Enel. În carul aplicaţiei pot fi vizualizate informaţii despre consum, factură, inclusiv plata online şi feedback. În cadrul unui experiment/campanie, Enel, în grupul sau de pe facebook, i-a invitat pe clienţi să testeze aplicaţia.
Lumea încă are nevoie de energie. Mai sunt locuri unde energia nu este disponibilă. Enel are un proiect în Africa, pentru a livra energie micilor localităţi izolate.

CORNEL ILIE – artist, Vunk
Gamechanger în industria muzicală românească.
Paul Filip managerul trupei 2001-2005
Au început mai „după ureche” în 2001, dar peste câţiva ani au început să facă lucrurile mai îngrijit, ăi-au dat seama că fiecare piesă trebuie să spună o poveste pentru a avea priză la public. Vunk a mers după 2010 în toate cluburile şi oraşele, pentru a arăta cine sunt şi ce mesaj vor să transmită.
Guess Who – Marius Moga şi Pleacă – Vunk, au fost în topuri şi au început să fie preluate în heavy rotation de către toate posturile de radio, fapt care le-a adus recunoaşterea meritată.
„Când vii la un concert de-al nostru, vii la un eveniment”.
Au adus la un concert la Sala Palatului, brăţări care se sincronizează cu muzica, după aceea, în 2014, Telekom a folosit această tehnologie la lansare sa. #fanmagenta
Oraşul luminilor – comunitate creată de Vunk, care îi reuneşte pe acei care se regăsesc în valorile propuse de ei, în diferite oraşe. Acolo au promovat cumpărarea biletelor la spectacole din timp. Vunk promovează în această comunitate „respectul şi curăţenia din minte şi din sufletele noastre”.
Pe 7 octombrie va avea loc un concert Vunk care aduce trei premiere în industria muzicală din România. Au fost invitaţi 30 de promoteri, artişti, manageri şi oameni de radio, pentru a da un feedback după spectacol, care sa îmbunătăţească industria românească de muzică.
Campanii: Ziua zimbetului, Clipul viu. Acesta din urmă a fost difuzat în premieră la Webstock, lucru ce pare firesc, datorită faptului a a fost pus vcap la cap din secvenţe de catre bloggeri. Videoclipul a fost filmat la Fabrica de ciment din Fieni.
Piesele Vreau o ţară ca afară şi Ne facem auziţi sunt foarte difuzate şi populare în Republica Moldova.

FLORIN GEORGESCU – cliclist
„Să vorbesc despre mine nu-mi place, pentru că... mă jenez”.
A înfiinţat asociaţia Tandem, clubul sportiv Tandem Arena. În 2012, în cadrul campaniei „Gonesc dincolo de limite”, a călătorit timp de 21 de zile, traversând Europa, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Londra. A pedalat chiar şi 200 de kilometri pe zi, deşi este nevăzător.
Caravana Casper, cu sloganul „darâmă ziduri pentru a construi punţi” a constat într-o călătorie în 22 de judeţe din România.
„Nu există anormalitate, există diferite grade de normalitate”.
Colaborare cu Smart Athletic, în vederea înfiinţării unui campionat naţional de biciclete tandem cu un sportiv nevăzător pe locul din spate. Campania îşi propune să strângă 20-30 de biciclete tandem şi să promoveze paraciclismul, care este aproape inexistent în România.
„Este nevoie în România şi de un centru sportiv paralimpic”.
Tehnologia în viaţa unui om cu dizabilităţi: foloseşte iPhone-ul (facilitatea Voice over) şi poate folosi telefonul ca să comande un taxi, folosind o aplicatie dedicată dar şi SpeedTaxi, una care spune dacă lumina e aprinsă sau nu în cameră, una care te orientează spre sursa de lumină, însă la noi utilizarea unui smartphone de către un nevăzător este privită ciudat.
Doreşte să creeze un lobby pentru ca în Romania să existe un centru de cercetare a tehologiilor din domeniul de acces. „E aberant ca eu să am această idee a proiectului finanţat de Fundaţia Vodafone”. Urmează să fie montate pe 500 de RATB un iBeacon care ia legătura cu telefonul şi anunţă posesorul că autobuzul ajunge în staţie, apoi scoate sunete pentru a identifica autobuzul dacă sunt mai multe în staţie.
Împreună cu ING are un proiect de aplicaţie de GPS pietonal pentru persoanele nevăzătoare, care este extrem de utilă.
Din păcate mulţi au rămas la ideea de integrare clasică: rampe, lifturi, foarte utile de altfel, dar care nu sunt suficiente, se pot face mult mai multe.

CABRAL IBACKA – blogger şi realizator TV
Proiectul amodambla.ro „Unii indivizi încearcă să identifice damblalele care le au iar alţii puterea lor de a le face damblaua”.
A promovat campania antidroguri, impreună cu Agenţia Antidrog şi odată a fost întrebat de cineva „tu chiar crezi ca poti schimba ceva?”.
Cât şi cum să schimbi lumea asta? Pe noi înşine, familia, vecinii, colegii... „În momentul în care începi să te cunoşti pe tine şi pe ai tăi, vezi ca poţi schimba câte ceva”. Totul este să vrei să o faci!
Conţinutul video contează şi oamenii au înţeles utilitatea unui alt site de găzduire video/comunitate auto şi au început să pună pe Trafictube în loc de YouTube.
Cum sa faci sa schimbi lumea asta? „De fiecare dată când vei întreba, vei primi un răspuns, dar pentru asta trebuie să pui intrebarea”.
A creat Asociaţia Zâmbet şi suflet, pentru copiii cu probleme. Poţi face unui om un bine, facând foarte puţin de fapt, dar la nivelul universului lui va fi foarte mare. De exemplu, să inviţi un grup de copii la un film nu costă mult. Nici biletele nici transportul cu microbuzul, dar pentru ei este un lucru important.

Sesiunea a doua a conferinţelor urmează într-un articol separat.

0 Responses to "Webstock 2015, aşa cum a fost (prima sesiune)"