Florin îmi spune pe messenger că ultimul său post este un răspuns la o leapşă bloggeristică cu cărţi lansată de FotoEseu. Intru şi văd şi mă minunez. Atunci, zic, hai să-mi iau şi eu leapşa! Numai că în mare parte mă voi referi la acele cărţi care mi-au marcat cumva copilăria şi tinereţea.
Păi ar fi cam aşa, într-o ordine relativă (fără intenţia de a da sfaturi de lectură cuiva):
1. Mark Twain – Aventurile lui Tom Sawyer (Bucureşti, Editura Ion Creangă, 1973) (bibliografie);
2. Mark Twain – Aventurile lui Huckleberry Finn (Bucureşti, Editura pentru Literatură Universală, 1969);
3. Mark Twain – Tom Sawyer detectiv şi Tom Sawyer în străinătate (Bucureşti, Editura Ion Creangă, 1970). De ce ocupă podiumul? Pentru că Mark Twain e Dumnezeul copiilor;
4. Ludovic Roman – Racheta albă (Bucureşti, Editura Ion Creangă, 1975) cadou din partea unei persoane antipatice, s-a dovedit o lectură bună la drum lung (bibliografia);
5. Constantin Chiriţă – Cireşarii (Bucureşti, Editura Albatros, 1985, ediţia a VII-a, 5 volume) am văzut mai întâi filmul apoi am căutat cărţile, deh (bibliografia); 
6. Agatha Christie – Crima din Orient Express (în franceză), Moarte pe Nil, Zece negri mititei (prima carte citită de acest autor), destul de puţine (bibliografie); 
7. Rodica Ojog Braşoveanu –  toate cărţile care-mi cădeau în mână, cel puţin seria Melaniei completă (bibliografie);
8. Chiril Tricolici – aproape tot ce a scris: Rolls Royce, Valetul de Treflă, Un cartuş la butonieră, Plăcerile jocului şi Nebunul din Brent, roman de o cu totul altă factură decât precedentele. Acum aflu şi eu că scriitorul a trecut în nefinţă pe 8 februarie 2006. Fie-i ţărâna uşoară;
9. Grigore Băjenaru – Bună dimineaţa băieţi! (1973) şi Cişmigiu & Comp. (Bucureşti, Editura Tineretului, 1968) carte citiă la un prieten apoi cumpărată mai târziu, cu plăcere dintr-un târg (bibliografia);
Şi încă ceva, mă omoram să caut şi să cumpăr la timp (apoi nu le mai găseai la tarabe) almanahurile Ştiinţă şi Tehnică, Urzica şi mai era unul cu poveşti science-fiction (îmi scapă).
Bineînţeles că am citit şi Jules Verne, Singur pe lume, 1001 de nopţi, Basmele lui Wilhelm Hauff, Legendele Olimpului ale lui Alexandru Mitru şi Mari invenţii ale lui Barbu Apelevianu şi toate minunate, dar unde să le mai pun? Ca să nu mai spun că am omis cu totul SF-ul (Bradbury, Asimov, Herbert, Klein, Spinrad, Brussolo, van Vogt, Dick, Aldiss, Clarke şi mulţi alţii care-mi ocupă un mare raft în bibliotecă).
Nu am citit Karl May nici Umberto Eco, Mario Vargas Llosa, Gabriel Garcia Marquez sau Paulo Coelho. Nici măcar un titlu. Să-mi fie ruşine! :P

ULTIMELE POSTURI APARUTE PE BLOG

4 Responses to "Unsprezece cărţi care-mi stârnesc amintiri"

  1. Anonymous Says:

    Salutari!
    Ma bucur pentru ca ai scris despre cartile care ti-au marcat copilaria, atunci eram sinceri - citeam pentru ca vroiam asta, acum apar si cartile care "trebuie" citite...


    Recent blog post: Ora de geografie: unde e Targovishtea?

  2. Anonymous Says:

    Ai citit ceva ceva. Îmi aduc şi eu aminte când luam o cărţulie şi făceam întrecere cu vecina care citeşte mai repede.

    Recent blog post: Mice removal

  3. Anonymous Says:

    Ma bucur ca ti-ai luat singur leapsa! Da, erau o multime de carti care ar fi trebuit adaugate... OK, sa ne oprim totusi la cele deja pomenite.

    Recent blog post: Leapşa "unşpe" cărţi

  4. Anonymous Says:

    @Bogdan Apostol Multumesc pentru aprecieri. Incerc sa fiu un vizitator frecvent pe blogul dumneavoastra.
    @leonid Da, mai erau si astfel de intreceri. Importat era ca acea carte sa te atraga, altfel...
    @Florin Da, stiu ca lista este perfectibila dar asa sunt eu, imperfect, un diamant brut :-D
    Multumesc tuturor pentru comentarii!